هوشمند سازی ساختمان اداری کمی با ساختمان مسکونی متفاوت است. تفاوت نوع کاربری این ساختمان ها سبب تفاوت های آن ها با هم دیگر می شود. در یک ساختمان مسکونی اغلب خانه خالی از سکنه نیست. علاوه بر این همه افراد جهت کنترل بخش های مختلف ساختمان به آن ها دسترسی دارند. این در حالی است که یک ساختمان اداری تقریبا نیمی از روز خالی از سکنه است. همچنین گاهی نیاز است دسترسی افراد به بخش هایی از ساختمان محدود شود. این دو تفاوت اصلی سبب تفاوت هوشمند سازی ساختمان اداری با مسکونی شده است. خانه هوشمند فهام ارائه دهنده خدمات ساختمان هوشمند اداری و مسکونی شما را به مطالعه ادامه این مقاله دعوت می کند.

منظور از هوشمند سازی ساختمان چیست؟

قبل از بررسی هوشمند سازی ساختمان اداری به بررسی اصل هوشمند سازی می پردازیم. منظور از هوشمندسازی ساختمان فراهم کردن فضایی است که در آن کاربر بتواند به کمک تلفن همراه هوشمند خود، همه کنترل های لازم بر روی ساختمان را به عمل آورد. در یک ساختمان هوشمند کاربر قادر است با یکبار لمس صفحه موبایل خود، وضعیت لامپ ها را تغییر دهد. یا هر وسیله الکتریکی دیگری را کنترل کند. اگر چه امکانات قابل ارائه در سیستم های هوشمند مختلف باهم متفاوت است، با این وجود مهمترین امکانات قابل ارائه در یک خانه هوشمند عبارتند از:

  • کنترل هوشمند روشنایی
  • کنترل هوشمند وسایل برقی آشپزخانه
  • کنترل هوشمند پرده و کرکره
  • کنترل هوشمند تردد درب پارکینگ و درب نفر رو
  • فراخوانی آسانسور
  • نورپردازی هوشمند
  • سیستم صوتی هوشمند
  • سیستم امنیتی هوشمند
  • و …

هریک از امکانات یاد شده توسط بخش خاصی از سیستم هوشمند ارائه می شوند. شاید بخشی از امکانات یاد شده مختص ساختمان مسکونی باشند اما اغلب این امکانات در یک ساختمان اداری هوشمند نیز قابل استفاده هستند.

امکانات هوشمند سازی ساختمان اداری

اصل مهم در تعیین امکانات یک ساختمان اداری هوشمند، نیاز کاربران و مجموعه است. خانه هوشمند فهام مفتخر است هوشمند سازی ساختمان اداری را به صورت سفارشی انجام دهد. تجهیزات مورد نظر شما با رنگ، آیکون و امکانات مورد نیاز شما تولید خواهند شد. در ادامه به معرفی امکانات فهام برای ساختمان های اداری می پردازیم.

هوشمندسازی روشنایی

بیشترین میزان مصرف برق در یک ساختمان اداری مربوط به روشنایی است. روشن ماندن لامپ ها بعد از ساختمان اداری یا روشن شدن لامپ ها در زمانی که اتاق به اندازه کافی روشن است، از جمله چالش های ادارات در زمینه مصرف انرژی است. با هوشمند کردن روشنایی می توانید همواره وضعیت لامپ ها مختلف ر رصد کنید. تصور کنید پس از پایان ساعت اداری و با یک بار لمس صفحه موبایل خود همه لامپ ها را خاموش می کنید. همچنین در هنگام شروع کار به راحتی و با یکبار لمس موبایل، لامپ های مورد نیاز را روشن کنید. به این ترتیب علاوه بر مدیریت صحیح منابع، به میزان قابل توجهی در مصرف برق صرفه جویی می شود.

هوشمند سازی ساختمان اداری

هوشمندسازی سیستم های سرمایش و گرمایش

اغلب ادارات برای بهره مندی از دمای مناسب، سیستم های گرمایش را همواره روشن می گذارند. این در حالی است که برای ساعات طولانی کسی در اداره نیست در مورد سیستم های سرمایشی هم گاهی شاهد این شرایط هستیم. با هوشمند سازی ساختمان اداری می توانید به میزان قابل توهی در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. در یک ساختمان هوشمند لازم نیست سیستم های گرمایشی به صورت پیوسته روشن باشند. با یک برناه زمانبندی ساده می توانید سیستم را به عنوان مثال ۲ ساعت قبل از ورود کارکنان روشن کنید. با این تکنیک ساعات طولانی شب سیستم شما خاموش خواهد بود. همچنین براساس برنامه ای که شما تنظیم می کنید بعد از خروج کارکنان سیستم به صورت اتوماتیک خاموش می شود.

با استفاده از این تکنولوژی شاهد کاهش چشمگیر هزینه ها خواهید بود.

نورپردازی هوشمند

امروزه نورپردازی به بخش جدانشدنی دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. با بهره مندی از ماژول نورپردازی هوشمند فهام در هوشمند سازی ساختمان اداری می توانید نورهای متنوع را در ساختمان تجربه کنید. علاوه بر این هنگام برگزاری مراسم مختلف می توانید از این امکان بهره مند شوید.

کنترل تردد و امنیت هوشمند

رله هوشمند مانگوپلاس به عنوان مغز متفکر خانه هوشمند فهام قابلیت اتصال بیشمار سنسور کنترل تردد را دارد. از این سنسورها می توان استفاده های مختلفی کرد. به عناون مثال می توانید با تنظیم سناریوی صرفه جویی در مصرف، لامپ ها را در محل هایی که تردد وجود ندارد خاموش کنید. همچنین با فعال کردن سناریوی امنیتی می توانید از این سیستم به عنوان یک دزدگیر استفاده کنید. با فعال کردن این سناریو در صورتی که تردد غیرمجازی اتفاق بیافتد، از طریق تماس تلفنی یا پیامک به شما اطلاع داده می شود. همچنین امکان فعالسازی آزیر صوتی یا نوری هم وجود دارد.

همه مجاز به ورود نیستند …

یکی دیگر از قابلیت های هوشمند سازی ساختمان اداری، امکان کنترل تردد با کارت ورود است. با نصب این ماژول در ورودی ساختمان، تنها افرادی که کارت ورود دارند، می توانند با نزدیک کردن کارت خود به محل در نظر گرفته شده درب را باز کنند. در این صورت تنها کارمندان مجاز به ورود هستند. در حال حاضر با توجه به همه گیری ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، با استفاده از این ماژول می توانید بدون دست زدن افراد به دستگیره، درب را برای آن ها باز کنید. به این ترتیب می توانید در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا نیز نقش داشته باشید.

هوشمند سازی ساختمان اداری به سبک خانه هوشمند فهام

خانه هوشمند فهام علاوه بر امکانات بالا قادر است سایر امکانات مورد نیاز شما را نیز به صورت سفارشی برآورده کند. جهت ثبت سفارش هوشمند سازی ساختمان اداری با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

فهرست