رله هوشمند مانگو پلاس و هوشمندسازی ساختمان

رله هوشمند مانگو پلاس فهام با قابلیت کنترل سیستم صوتی، نورپردازی هوشمند، کنترل تردد، کنترل روشنایی، ماژول امنیتی و … در انواع ۴ کانال، ۸ کانال، ۱۶ کانال و …

در این مقاله به معرفی رله هوشمند مانگو پلاس می پردازیم. اصولا رله هوشمند در سیستم خانه هوشمند نقش کلیدی بازی می کند. رله ها وظیفه قطع و وصل جریان الکتریکی را بر عهده دارند. فرمان عملیات قطع و وصل توسط بخش دیگری صادر می شود. در رله های هوشمند این فرمان می تواند از طریق نرم افزار کاربردی تلفن همراه صادر شود. البته رله هوشمند مانگو پلاس فهام علاوه بر اپلیکیشن خانه هوشمند، به روش های دیگری نیز قابل کنترل است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

به کمک قطع و وصل جریان الکتریکی شما قادر خواهید بود وسایل الکتریکی خود را روشن یا خاموش کنید. به عنوان مثال زمانی که قصد روشن کردن لامپ ها را دارید، کافی است جریات برق را از طریق رله هوشمند وصل کنید. به این ترتیب لامپ های شما روشن خواهند شد. یا با قطع کردن جریان برق می توانید لامپ ها را خاموش کنید. رله هوشمند فهام علاوه بر عملکرد ذاتی خود به عنوان یک رله، نقش مهم دیگری نیز در سیستم خانه هوشمند فهام بازی می کند. رله هوشمند فهام دستگاه کنترل مرکزی خانه هوشمند است. به بیان ساده می توان گفت این رله ها مغز متفکر سیستم هوشمندسازی ساختمان فهام هستند.

انواع رله هوشمند مانگو پلاس

این رله ها در انواع مختلف تولید و قابل استفاده هستند. رله هوشمند فهام در انواع ۴ کانال، ۸ کانال، ۱۲ کانال و ۱۶ کانال قابل سفارش هستند. توان خروجی هر کانال این رله ها ۲۵ آمپر در نظر گرفته شده است. با این وجود خیال شما از رله هوشمند فهام در درازمدت راحت خواهد بود. بزرگترین محدودیت رله در میزان جریان قابل تحمل آن است. در رله هوشمند مانگو پلاس تلاش شده است با استفاده از رله قدرتمند ۲۵ آمپری بر این مشکل غلبه شود.

کنترل رله هوشمند مانگو پلاس

کنترل رله هوشمند مانگو پلاس فهام به روش های مختلفی امکان پذیر است. نحوه کنترل رله های هوشمند را می توان براساس بستر ارتباطی و همچنین روش ارتباط در دو گروه تقسیم بندی کرد. ارتباط شما با رله هوشمند فهام به ۳ طریق برقرار خواهد شد:

  • ارتباط بی سیم به کمک تکنولوژی WIFI
  • ارتباط پیامکی به کمک سیم کارت نصب شده بر روی رله هوشمند
  • ارتباط اینترنتی از طریق اتصال رله هوشمند به اینترنت

در طراحی رله هوشمند فهام تلاش شده است تا اطمینان از برقراری ارتباط بین کاربر و سیستم خانه هوشمند به حداکثر برسد. با وجود امکان برقراری ارتباط اینترنتی و پیامکی، خیال شما از دسترسی به سیستم همواره راحت خواهد بود.

با توجه به کانال های ارتباطی یاد شده، به کمک دستگاه های مختلف می توانید فرامین کنترلی خود را به رله هوشمند مانگو پلاس اعلام کنید که عبارتند از:

  • اپلیکیشن خانه هوشمند قابل نصب بر روی گوشی و تبلت های اندرویدی
  • نرم افزار قابل نصب بر روی ویندوز کامپیوتر شخصی
  • ریموت کنترل (جهت استفاده در محیط خانه)
  • ارسال پیامک از هر نقطه دنیا

از جمله مشکلاتی که در برخی از انواع رله هوشمند قابل مشاهده است، عدم امکان کنترل در صورت بروز مشکل و قطع مسیرهای ارتباطی است. برای رفع این مشکل امکان کنترل رله هوشمند فهام به صورت دستی از داخل جعبه فیوز نیز فراهم شده است.

رله هوشمند مانگو پلاس

امکانات رله هوشمند مانگو پلاس

پس از بیان کلیات در مورد رله هوشمند مانگو پلاس  فهام، اکنون به بیان امکاناتی که علاوه بر رله های هوشمند در این سیستم در نظر گرفته شده است می پردازیم. همانطور که اشاره شده این رله ها مغز متفکر سیستم خانه هوشمند فهام هستند. بنابراین همه امکانات یک خانه هوشمند از طریق این رله ها قابل دسترسی است. امکاناتی که در خانه هوشمند فهام در نظر گرفته شده اند عبارتند از:

  • کنترل دما، رطوبت
  • تامین امنیت محیط به کمک سنسورهای امنیتی تشخیص حرکت
  • امکان کنترل و تعیین رنگ نورپردازی
  • امکان اتصال حافظه خارجی و پخش صوت
  • امکان اتصال ماژول های درب بازکن در انواع مختلف
  • کنترل سیستم روشنایی و پریزها

در ادامه به تشریح بیشتر امکانات خانه هوشمند فهام می پردازیم.

  • کنترل پخش صوت

وقتی تولد یکی از عزیزان شماست، می توانید به راحتی او را سورپرایز کنید. در هر زمان و به کمک تلفن همراه خود می توانید آهنگ مورد علاقه او را پخش کنید. کافی است وارد اپلیکیشن خانه هوشمند خود شوید و دکمه پخش موسیقی را لمس کنید. رله هوشمند مانگو پلاس را می توانید با ماژول صوتی هوشمند ادغام کنید. این ماژول صوتی  امکان اتصال کارت حافظه جانبی و فلش مموری در نظر گرفته شده است. از این طریق می توانید انواع فابل صوتی مورد علاقه خود را پخش کنید.

برای ماژول صوتی خروجی های ویژه بلندگو قرار داده شده است. این ماژول قادر است تا تعداد ۵۰ بلندگوی سقفی یا دیواری را پشتیبانی کنند. آیا نیاز بیشتری دارید؟ با ما تماس بگیرید…

سیستم صوت مرکزی هوشمند

تغییر رنگ نورپردازی یکی از قابلیت های بسیار جذاب خانه هوشمند فهام است. زمانی که روی مبل نشسته اید و به تغییر دکوراسیون خانه برای مهمانی فردا فکر می کنید، تغییر رنگ نور می تواند یک گزینه جذاب باشد. بدون هیچ هزینه ای و در یک چشم به هم زدن، کافی است رنگ مورد نظر خود را در اپلیکیشن خانه هوشمند انتخاب کنید. ماژول نورپردازی هوشمند رله هوشمند مانگو پلاس، امکان کنترل انواع شیلنگ های نوری مولتی کالر را فراهم می کند.

بدون محدودیت در متراژ و نوع شیلنگ، از ۱۶ میلیون رنگ مختلف برای نورپردازی خود لذت ببرید.

  • سیستم امنیتی، کنترل دما و رطوبت فهام

امنیت منزل مسکونی و … از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از سیستم های هوشمندسازی ساختمان از سیستم امنیتی پشتیبانی نمی کنند. خانه هوشمند فهام امنیت شما را نیز تامین می کند. با فعال کردن ماژول امنیتی رله هوشمند مانگو پلاس، امکان اتصال سنسورهای امنیتی به تعداد نامحدود فراهم شده است.

علاوه بر این شما می توانید با نصب سنسور ۳ در ۱ فهام، علاوه بر استفاده از یک سنسور امنیتی، کنترل دما و رطوبت محیط را نیز در اختیار بگیرید.

  • کنترل سیستم روشنایی و پریزها

با توجه به مکانیزم عملکرد رله هوشمند مانگو پلاس، این تجهیزات قادرند جهت کنترل سیستم روشنایی و پریزها مورد استفاده قرار گیرند. رله هوشمند با قطع و وصل جریان برق قادر است سیستم روشنایی شما را خاموش یا روشن کند. همچنین می توانید به کمک رله هوشمند برق پریزها را قطع یا وصل کنید و به این روش وسایل برقی خود را خاموش یا روشن کنید.

از این قابلیت جهت کنترل انواع وسایل برقی از جمله کولر گازی نیز می توانید بهره ببرید

  • کنترل ماژول های درب بازکن

به کمک سیستم خانه هوشمند فهام می توانید درب های خود را نیز کنترل کنید. انواع ماژول های کنترل درب را می توانید به رله هوشمند فهام متصل کنید. کنترل درب پارکینگ و درب ورودی به کمک موبایل، باز شدن دو مرحله ای درب هنگام نزدیک شدن کاربر، کنترل ماژول های مغناطیسی، احضار آسانسور و … .

اگر هنوز نیاز دیگری دارید که فکر می کنید با رله هوشمند فهام برآورده نمی شود، با ما تماس بگیرید. ما محصول مورد نظر شما را به صورت سفارشی تولید خواهیم کرد.

فهرست