خانه هوشمند تولید ایران و قابلیت های آن

همزمان با رشد تکنولوژی هوشمندسازی ساختمان در سراسر دنیا، خانه هوشمند تولید ایران نیز روانه بازار شده است. این سیستم ها امکانات متفاوتی را در اختیار کاربران می گذارند.

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مقالات خانه هوشمند
  4. chevron_right
  5. خانه هوشمند تولید ایران و قابلیت های آن

همزمان با رشد تکنولوژی هوشمندسازی ساختمان در سراسر دنیا، خانه هوشمند تولید ایران نیز روانه بازار شده است. این سیستم ها امکانات متفاوتی را در اختیار کاربران می گذارند. شرکت های مختلف ایرانی و خارجی تجهیزات متنوعی را برای ارائه امکانات خود ارائه کرده اند. تنوع امکانات از یک سو و تکنولوژی ساخت از سوی دیگر سبب بروز تفاوت هایی بین تجهیزات ایرانی و نمونه های خارجی شده است. به دلیل گستردگی طیف محصولات امکان مقایسه دقیق با تمام جزئیات وجود ندارد. در این مقاله به معرفی خانه هوشمند تولید ایران و تفاوت آن با نمونه های خارجی می پردازیم.

خانه هوشمند چیست؟

در یک خانه هوشمند کاربر می تواند به کمک اپلیکیشن موبایل، کلیه عملیات کنترلی را انجام دهد. از جمله مهمترین قابلیت های یک خانه هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل هوشمند تجهیزات روشنایی
  • کنترل هوشمند لوازم برقی
  • کنترل هوشمند سیستم های سرمایش و گرمایش
  • کنترل هوشمند شیرهای اصلی آب و گاز
  • کنترل هوشمند سیستم های آبیاری
  • سیستم امنیتی هوشمند
  • کنترل هوشمند نورپردازی
  • و …

فرقی نمی کند خانه هوشمند تولید ایران را استفاده کنید یا محصولات خارجی، اغلب امکانات فوق در هر دو نوع آن قابل ارائه هستند. علاوه بر این می توان امکانات دیگری را نیز در خانه های هوشمند ارائه داد. ذکر این نکته ضروری است که برخی از شرکت های ایرانی و خارجی نیز قادر به ارائه همه امکانات یاد شده نیستند.

خانه هوشمند تولید ایران

تفاوت خانه هوشمند تولید ایران با نمونه های خارجی

تفاوت های زیادی را می توان برای این محصولات بیان کرد. در اینجا به بیان تفاوت های اساسی آن ها می پردازیم. یکی از اساسی ترین تفاوت های محصولات خارجی و ایرانی در پروتکل های ارتباطی مورد استفاده آن هاست. منظور از پروتکل ارتباطی، زبان ارتباطی بین تجهیزات هوشمند است. جهت کنترل تجهیزات از طریق موبایل (زمان هایی که بیرون از خانه هستید)، برقراری ارتباط بین تجهیزات و اینترنت ضروری است.

همچنین بین تجهیزات با یکدیگر نیز یک مسیر ارتباطی ایجاد می شود. برخی از محصولات خارجی از پروتکل های استاندارد بین المللی مانند KNX، Z-vawe و Zig-Bee استفاده می کنند. اما گروه دیگری از این تجهیزات مانند محصولات خانه هوشمند تولید ایران پروتکل های اختصاصی را مورد استفاده قرار می دهند. مزیت استفاده از پروتکل های استاندارد، امکان استفاده همزمان از تجهیزات برندهای مختلف در یک پروژه است. البته این امکان به بهای قیمت گزاف این تجهیزات تمام می شود.

خدمات پس از فروش

تفاوت دیگری که می توان بین محصولات ایرانی و خارجی قائل شد، در نحوه ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی آن هاست. عموما محصولات ایرانی خدمات پس از فروش بهتری ارائه می کنند. دلیل این امر امکان دسترسی کاربر به تولید کننده است. البته متاسفانه برخی از تولیدکنندگان ایرانی هم مانند همتایان خارجی شان خدمات پس از فروش مناسبی ارائه نمی کنند.

سفارشی سازی و هزینه کم تر

اغلب شرکت های خانه هوشمند تولید ایران قادرند محصولات سفارشی را متناسب با نیاز کاربر تولید کنند. این امکان در محصولات خارجی تقریبا غیر ممکن است. همچنین هزینه خرید تجهیزات ایرانی نسبت به محصولات خارجی بسیار پایین تر است. اما دقت کنید که هزینه کمتر را به بهای کیفیت پایین تر پرداخت نکنید!!! محصولات ایرانی استاندارد و با کیفیت را بخرید.

خانه هوشمند فهام، ساخت ایران

خانه هوشمند فهام در راستای رسالت کمک به اقتصاد کشور و ارائه خدمات به هموطنان عزیر اقدام به تولید محصولات خانه هوشمند تولید ایران می نماید. محصولات ما توانسته اند استانداردهای بین المللی را اخذ کنند. ما قادریم محصولات خانه هوشمند را به صورت سفارشی و متناسب با نیاز شما تولید کنیم. محصولات ما طیف وسیعی از نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. جهت ثبت سفارش و مشاوره هوشمندسازی ساختمان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست