سناریوهای خانه هوشمند، تبلور استعداد نویسندگی شما!!!

امروز قصد داریم در مورد سناریوهای خانه هوشمند صحبت کنیم. تعریف سناریو یکی از بزرگترین مزایای خانه هوشمند است. این شما هستید که تعیین می کنید داستان چگونه رقم بخورد.

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مقالات امکانات خانه هوشمند
  4. chevron_right
  5. سناریوهای خانه هوشمند، تبلور استعداد نویسندگی شما!!!

امروز قصد داریم در مورد سناریوهای خانه هوشمند صحبت کنیم. تعریف سناریو یکی از بزرگترین مزایای خانه هوشمند است. این شما هستید که تعیین می کنید داستان چگونه رقم بخورد. در خانه هوشمند شما نویسنده سناریوی خانه خود خواهید بود. سناریوهای بسیار متنوعی می توانید در یک خانه هوشمند تعریف کنید. نوع تجهیزات مورد استفاده و امکانات خانه هوشمند شما تنها محدودیت هایی هستند که سناریوی شما را تحت تاثیر قرار می دهند. در ادامه به بررسی خواستگاه سناریو و معرفی چند نمونه از سناریوهای خانه هوشمند می پردازیم. با من همراه باشید

منظور از سناریوهای خانه هوشمند چیست؟

اگر سری به لغت نامه بزنید سناریو را اینگونه معنی کرده است:

“داستان یا شرح صحنه‌های یک فیلم که در آن به طرح‌ریزی صحنه‌ها و مناظر فیلم‌برداری و چگونگی حرکت دوربین‌ها و گرفتن تصویر توجه می‌شود”

اکنون یک سوال مطرح می شود: نوشتن قصه و مسیر حرکت دوربین چه ربطی به خانه هوشمند دارد؟ کمی صبور باشید تا به این سوال پاسخ دهیم. همانطور که می دانید در یک خانه هوشمند کنترل اغلب تجهیزات به کمک موبایل انجام می شود. کاربر وارد اپلیکیشن می شود و با هر بار لمس صفحه موبایل خود می تواند یک دستور کنترلی جدید را اجرا کند. اگر کاربر بخواهد چندین دستور مختلف را اجرا کند، طبیعتا آن ها را به صورت پشت سرهم اجرا می کند.

نوشتن سناریوهای خانه هوشمند

به عنوان مثال صبح که از خواب بیدار می شود، ابتدا پرده ها را کنار می زند، سپس چای ساز را روشن می کند و یک موسیقی ملایم را پخش می کند. کارهای زیاد دیگری را نیز می توان به این لیست اضافه کرد. به کمک قابلیت عملکرد گروهی، کاربر می تواند همه این کارها را تنها با یکبار لمس صفحه موبایل انجام دهد. به این قابلیت در اصطلاح فنی سناریوهای خانه هوشمند گفته می شود.

دلیل این نامگذاری نوع برنامه ریزی و اجرای عملیات کنترلی است. کلیه کارها به ترتیب و با فاصله زمانی دلخواه کاربر می توانند انجام شود. کاربر یکبار این سناریو را تعریف می کند و سپس هربار که قصد اجرای آن را داشته باشد یکبار آیکون مربوط به سناریو را لمس می کند. حتی برخی از تولیدکنندگان خانه هوشمند امکان برنامه ریزی اجرای سناریوها را نیز بهکاربر می دهند. کاربر پس از تعریف سناریو، زمان اجرای آن را نیز برنامه ریزی می کند.

سناریوهای خانه هوشمند فهام

همانطور که اشاره شد، عامل تعیین کننده در اجرای سناریوهای خانه هوشمند، امکانات و تجهیزات مورد استفاده در خانه هوشمند است. به دلیل تنوع تجهیزات و امکانات امکان بررسی همه حالت ها وجود ندارد. در اینجا به بررسی مهمترین سناریوهای قابل تعریف در خانه هوشمند فهام می پردازیم.

سناریوی خروج از منزل

این سناریو یکی از محبوبترین سناریوهای خانه هوشمند است. لیستی از کارهایی که هنگام خروج از منزل انجام می دهیم به شرح زیر است:

  • خاموش کردن لامپ ها (ممکن است تعداد کمی از آن ها را روشن بگذاریم)
  • خاموش کردن تلویزیون، سیستم پخش صوت و …
  • قفل کردن درب آپارتمان
  • خاموش یا کم کردن سیستم های تهویه مطبوع
  • فعال کردن سیستم امنیتی
  • بستن پنجره ها
  • و …

تمام عملیات کنترلی یاد شده را می توانید تنها با یکبار لمس صفحه موبایل خود اجرا کنید. علاوه بر موبایل این سناریوهای خانه هوشمند فهام را می توانید به کمک نرم افزار تحت وب، تاچ پنل استاتیک و دینامیک و همچنین ریموت کنترل اجرا کنید.

مهمان داریم!

دراین قسمت به نقد و بررسی فیلم سینمایی مهمان داریم نخواهیم پرداخت، بلکه هدف ما بررسی سناریوی مهمانی در خانه هوشمند است. همه ما مشتاق هستیم مهمانی هایمان را به بهترین شکل برگزار کنیم و مهمانان را شگفت زده کنیم. خانه هوشمند فهام این امکان را به شما می دهد که یک مهمانی رویایی برگزار کنید. داستان زیر را ببینید:

شما تصمیم دارید با برگزاری یک جشن کوچک خانوادگی تولد فرزندتان را جشن بگیرید. ابتدا موسیقی مورد نظرتان را بر روی فلش مموری ذخیره و آن را سیستم صوتی هوشمند متصل کنید. با آماده شدن کیک می توانید جشن خود را شروع کنید. ابتدا همه لامپ ها را خاموش کنید. سپس موسیقی مورد نظر را پخش کنید و همزمان ماژول نورپردازی هوشمند را در حالت رقص نور روشن کنید. جشن شما کامل شد … در لحظه گذاشتن کیک روی میز، لامپ بالای میز را روشن کنید و ….

عزم سفر

ماژول امنیتی هوشمند یکی از امکانات خانه هوشمند است که به هنگام سفر و دوری از خانه بسیار مفید است. اگر سیستم خانه هوشمند شما به ماژول امنیتی مجهز باشد، یکی از سناریوهای خانه هوشمند شما ، سناریوی سفر خواهد بود. هنگامی که در سفر به سر می برید می توانید حضور خود را در منزل شبیه سازی کنید. هر روز به هنگام غروب لامپ ها را روشن کنید و در انتهای شب آن ها را خاموش کنید.

ماژول امنیتی شما قادر است هشدارهای صوتی، تماس و پیامک هشدار و … را اجرا کند. به محض ورود غیر مجاز به فضای خانه، با شما تماس می گیرد و شما متوجه وقوع شرایط امنیتی خواهید شد. سپس لامپ ها را به صورت چشمک زن در می آورد.

در این مرحله سیستم صوتی وارد عمل شده و صدای ضبط شده شما را پخش می کند. “آقای دزد اینجا چه کار می کنی؟ این سناریو می تواند تا حدود زیادی از سرقت پیشگیری کند. همچنین می توانید با زمانبندی آبیاری به گلها و گیاهان، آباری را سرموقع انجام دهیدو با خیالی آسوده سفر کنید.

سایر سناریوهای خانه هوشمند

با توجه به سلیقه و نیاز خود می توانید بیشمار سناریو برای خانه هوشمند خود تعریف کنید. سناریوی صرف شام، سناریوی پذیرایی از مهمان، سناریوی تماشای تلویزیون، سناریوی آرامش و … . این ها تنها بخشی از سناریوهای خانه هوشمند است که می توانید به کمک تجهیزات هوشمند فهام اجرا کنید. شما دوست دارید چه سناریویی در خانه هوشمندتان اجرا شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست